تمرین هایی برای عضلانی کردن دستگاه آوایی

تمرین هایی برای عضلانی کردن دستگاه آوایی

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی انسانی که خواهان رشد و سلامت روان است می بایست مهارت ارتباطی را خوب بیاموزد.
ارتباطات حوزه وسیعی از مطالعات را به خود اختصاص داده است و رشته هایی نظیر روان شناسی، جامعه شناسی، علوم ورزشی و حرکتی و… در کنار هم به بررسی ابعاد مختلف ارتباط می پردازد.
بسیاری از مردم بدلیل روابط عمومی ضعیف از قرار گرفتن در جایگاه واقعی خود در مناسبات اجتماعی دور افتاده اند.
روابط عمومی ضعیف می تواند دلابل مختلفی از جمله عزت نفس اندک، آموخته های غلط و…. را داشتهذباشد که علم روان شناسی بسبار می تواند به برطرف شدن این ضعف ها کمک کند اما یکی دلایل ضعف ارتباط به ضعف بیان بر میگردد.
بیان از دستگاه آوایی شامل دهان، لب، فک، دندان، لثه، ریه، حفره های بینی تشکیل شده. زبان در واقع یک عضله است.
و هر عضله در صورتی که با ان کار نشود دچار تنبلی می شود و چالاکی خود را از دست می دهد در ادامه دو تمرین ارائه می شود که بتواند به چالاکی دستگاه آوایی خاصه عضله زبان کمک کنید.

تمرین هایی برای برای برای عضلانی کردن دستگاه آوایی

در ادامه تمرین هایی در زمینه عضلانی کردن دستگاه آوایی به شما معرفی می کنیم.

تمرین1 : تمرین شمعکتمرین شمعک برای تقویت برای عضلانی کردن دستگاه آوایی

از این تمرین با نام تمرین شمعک یا خودکار یاد می شود. که شرح این تمرین در بسته اموزشی فن بیان و ارتباط موثر اروند توان مفصلا آمده است.

با رعایت پروتکل های بهداشتی یک خودکار بین دو ردیف دندان خود فرار دهید

مانند تصویر روبرو

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
زبان بدن چیست ؟

و بعد نفس گیری دیافراگمی شروع به خواندن یک متن کنید ولی حواستان باشد متن باید جوری ادا شود که قابل فهم باشد. سپس خودکار را کنار بگذارید و بعد بدون وجود خودکار متن را قرائت کنید سپس از چندین بار تمرین خواهید دید که زبان شما چالاک تر از قبل شده است.
شما می توانبد از خودکار یا دسته مسواک استفاده کنید این مهم ایت که خودکار یا هر آنچه که مورد استفاده قرار می گیرد کمی قطور باشد تا فاصله خوبی بین دو ردیف دندان ابجاد شود تا زبان به تلاش بیشتر برای قرائت وا داشته شود.

تمرین 2 : رها کردن فک

شرح این تمرین هم در بسته آموزشی فن بیان و ارتباط موثر آمده است .

در این تمرین طبق تصویر زیر دهان را در حالت گفتن حرف ( آ ) رها کنید و چند ثانیه نگه دارید و چند مرتبه این کار را انجام دهبد.
نکته: وجود کمی درد و کشش در انجام این حرکت طبیعی است اما اگر بیش از حد درد احساس کردید از انجام آن صرف نظر کنید شاید فک شما درگیر اسیب های زمینه ای باشد. که باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *